https://www.traditionrolex.com/15https://www.traditionrolex.com/15https://www.traditionrolex.com/15 Muzeum w Rybniku • Awans do drugiego etapu konkursu "Historia zebrana"

Awans do drugiego etapu konkursu "Historia zebrana"

21/12/2016

Z przyjemnością informujemy iż publikacja naszego Muzeum pt.: "Piękne, użyteczne, zbędne... Obiekty kolejowe w Polsce" , została nominowana głosami internautów oraz jurorów do drugiego etapu konkursu "Historia zebrana", organizowanego przez portale Histmag.org i Granice.pl. 

Bardzo dziękujemy za dotychczas oddane głosy. 

Zachęcamy do oddania swojego głosu: link 

Celem konkursu i plebiscytu Historia zebrana jest wybór najlepszych publikacji historycznych wydanych w języku polskim w poszczególnych latach. W 2016 roku konkurs i plebiscyt „Historia zebrana” przeprowadzany jest w danym roku konkursowym w dwóch półrocznych edycjach. Jeden raz w roku konkursowym spośród laureatów poszczególnych edycji wybierane będą najlepsze tytuły roku. Wyboru dokonują internauci w powszechnym głosowaniu oraz specjalne jury, składające się z: redaktorów obydwu serwisów, publicystów historycznych, naukowców i doświadczonych recenzentów książek.

 

Informacja o książce:
Nieodłącznym elementem funkcjonowania kolei były obiekty – dworce, nastawnie, parowozownie, lokomotywownie, magazyny itp. Ta cała szeroka gama budynków powstawała w tym samych uwarunkowaniach co same linie – co więcej znakiem czasu stawały się pomysły na ich wygląd, tendencje do wykorzystywania wątków narodowych czy też ich koncepcje funkcjonalne. Tematyka ta była bohaterem wystawy w Muzeum w Rybniku jesienią 2016 r., a książka jest jej znaczącym poszerzeniem. Na 532 stronach zamieszczono ponad 350 ilustracji, a autorzy podjęli się próby przedstawienia historii dworców i innych obiektów kolejowych (także tych niewielkich jak domki dróżnicze), planów inwestycyjnych, postrzegania kolei, tendencji w projektowaniu tych miejsc, nietypowych i pionierskich budynków (jak biurowiec DOKP w Katowicach) czy współczesnej, niejednoznacznej ich sytuacji. W polskiej historiografii ciągle brakuje monografii architektury kolejowej. Książka ta z pewnością będzie cennym wkładem w badaniach tego zagadnienia.

https://www.traditionrolex.com/15